Raadpleeg onze FAQ voor meer informatie

Wat te doen bij schade?

Een ongeluk zit in een klein hoekje ...

Als je kiest om met Ardennes-étape te reizen, ben je daarom automatisch gedekt door een verzekering tegen huurschade. Dit is opgenomen in jouw algemene voorwaarden in artikel 2.2 en staat vermeld op jouw reserveringsbevestiging.

Richt je tijdens jouw verblijf per ongeluk schade aan? Breng dan de eigenaar van jouw vakantiehuis hiervan op de hoogte. Je vindt diens contactgegevens in jouw klantzone, bij 'Mijn verblijven'. Neem gerust ook enkele foto's van de schade, want die komen later misschien nog van pas.

Wordt de schade geschat op minder dan 100 euro? Dan raden we je aan om dat rechtstreeks in der minne te regelen met de eigenaar. Beslis dus samen over het bedrag dat van je waarborg moet worden afgetrokken.

Voor schade die wordt geschat op 100 euro en meer, kan de eigenaar van jouw vakantiehuis een schadedossier indienen bij onze verzekeringsmakelaar, Schmatz. In dat geval wordt jouw waarborg automatisch geblokkeerd totdat jouw dossier is afgesloten.

In geval van een tussenkomst door onze verzekeringsmakelaar:

  • Voor het totale bedrag. Jouw waarborg wordt vrijgegeven. Je krijgt die som zo snel mogelijk terugbetaald. 
  • Voor een gedeelte van het bedrag.   De eigenaar kan een deel van jouw waarborg afhouden. Vragen? De Customer Service staat uiteraard voor je klaar met het antwoord.


Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Neem contact met ons op.

Uitzonderlijk gesloten : zondag 21 juli

Geen nood, we reageren zo snel mogelijk op uw bericht.

Per telefoon

Van maandag tot donderdag:
9u – 17u
Op vrijdag: 9u – 19u
Op zaterdag: 10u – 16u
Op zondag: 10u – 13u

Live chat

Een medewerker staat voor je klaar van maandag tot vrijdag, van 9 u tot 17u.