-
De werkbalk 'Mijn Favorieten' verklaard
-
Kiezen vakantiehuis
-
Reserveren, stap voor stap
-
Kan ik het vakantiehuis bezoeken alvorens het te reserveren?
Neen. Om de rust van de vakantiegangers die er verblijven te respecteren, zijn bezoeken niet toegelaten. Ardennes-Etape garandeert u de kwaliteit van de woningen, met het comfortniveau gerangschikt op een schaal van 2 tot 5 sterren. Elke woning wordt door onze medewerkers regelmatig bezocht op basis van de tevredenheidsenquêtes om u de kwaliteit en de conformiteit van de foto's aan de werkelijkheid te garanderen.
-
Kan ik een optie nemen?
Neen, het nemen van een optie is niet mogelijk. Voor woningen met een grote capaciteit kunt u uitzonderlijk een optie van 48 uur plaatsen. Gelieve hiervoor contact op te nemen met het Contact Center.
-
Wat zijn de standaard verblijfstypes?
-
Kan ik een verblijf met andere vertrek- en aankomsturen dan het standaard verblijf reserveren?
Naargelang de periode of het seizoen is het inderdaad mogelijk om een op maat gesneden verblijf te reserveren, bijvoorbeeld: 10 dagen, een maand,....
Contacteer ons. We kijken samen met de huiseigenaar of we aan het speciale verzoek kunnen voldoen.
-
Wat is een 'Last-Minute' verblijf?
-
Ik wil op het laatste moment een vakantiehuis boeken. Hoe verloopt de betaling?
Voor een lastminute reservering moet u betalen zodra de reservering bevestigd is, en in één keer het volledige bedrag. Er wordt geen voorschot gevraagd.
Er zijn verschillende betalingswijzen mogelijk:
- overschrijving
- kredietkaart: Mastercard, Visa.
Als uw vakantie begint binnen de 14 dagen na uw reservering, stuur ons dan uw betalingsbewijs door. Dit kan per mail naar comptabilité@ardennes-etape.com of per fax naar +32 80 29 24 09.
Opgelet: Ardennes-Etape moet de betaling en het betalingsbewijs (indien het verblijf de dag zelf of zeer kort na de reservering begint) ontvangen hebben, alvorens u de gedetailleerde informatie in verband met uw verblijfplaats door te geven (exact adres, sleutels...).
-
Na mijn reservering
-
Wat is de Gids Ardennes-Pass?
-
Hoe ontvang ik mijn Gids Ardennes-Pass?
U ontvangt uw gids bij uw aankomst in het vakantiehuis. Aarzel niet om ernaar te vragen bij de persoon die u ter plaatse ontvangt.
-
Ik wens mijn verblijf te annuleren.
-
Voor het vertrek
-
Om hoe laat moet ik toekomen?
-
Over mijn vakantiehuis:
-
Ik wens mijn cadeaubon te gebruiken.
Hoe werkt de Ardennes-Etape cadeaubon?
- 1. U reserveert een vakantiehuis op de website van Ardennes-Etape.
- 2. Aan het einde van de reserveringsprocedure kiest u de betaalmethode “cadeaubon”.
- 3. Vervolgens voert u de code in, die aangegeven staat op uw cadeaubon.
- 4. U betaalt een gedeelte of de volledige prijs van uw vakantiehuis met de cadeaubon.
Lees hier de algemene voorwaarden van de Ardennes-Etape cadeaubon.
-
Algemeen
-
Wat te doen in geval van een klacht of een incident?
Wat is een klacht? Wat is een incident?
- INCIDENT:
Als een tekortkoming een probleem betreft dat tijdens het verblijf op korte termijn kan opgelost worden, dan is de huurder VERPLICHT om hiervan aangifte te doen bij de eigenaar, of indien nodig, bij Ardennes-Etape van zodra het probleem vastgesteld wordt, zodat aan de eigenaar de mogelijkheid gegeven wordt om zonder uitstel een gepast antwoord te kunnen geven. Indien dit niet gebeurt, zouden we ervan kunnen uitgaan dat de huurder, die de eigenaar niet de kans heeft gegeven om tussen te komen en de schade te beperken, beschouwd zal worden als enige verantwoordelijke voor de verergering van zijn schade en bijgevolg hiervan de gevolgen zal moeten dragen.
- KLACHT:
Indien voor een tekortkoming tijdens het verblijf geen oplossing kan gevonden worden door de Eigenaar, dan is er de mogelijkheid om binnen de 48 uur volgend op het einde van uw verblijf uitsluitend via de link https://www.ardennes-etape.com/bezwaar#contact een klacht in te dienen.
Hoe een geldige en ontvankelijke klacht indienen?
GELDIG: een klacht kan uitsluitend via de link https://www.ardennes-etape.com/bezwaar#contact ingediend worden en binnen de 48 uur volgend op het einde van uw verblijf.
ONTVANKELIJK: de klacht moet zich baseren op feitelijke elementen zoals:
- Plaatsbeschrijving bij aankomst en vertrek, ondertekend door de 2 partijen
- Sprekende foto’s van de eventuele tekortkomingen (foto’s met datum, in een context geplaatste en gedetailleerde foto’s)
- Gedetailleerde en objectieve begeleidende commentaren.
- ...
- INCIDENT:
-
Als de eindschoonmaak in het verblijf inbegrepen is, wat verwacht men dan van mij als mijn verblijf ten einde is?
Na uw vertrek zorgt de eigenaar voor een volledige schoonmaak. Toch wordt u geacht het huis in een staat van netheid achter te laten zoals u het huis zelf wenst aan te treffen (geveegd, zowel binnen als buiten opgeruimd, vaatwasmachine leeg, koelkast leeg, afval gesorteerd, bedlinnen afgetrokken, barbecue gereinigd…). Indien deze regels niet gerespecteerd worden, kan er een toeslag worden aangerekend.
-
Waarvoor dient de waarborg die ik stort?
De waarborg geldt als een zekerheid in het belang van de eigenaar van het huis in geval van berokkende schade en /of het niet respecteren van reinigingsregels op het einde van het verblijf. De waarborg wordt ten laatste 15 dagen na het einde van uw verblijf en na grondige controle van de staat van het goed teruggestort.
-
Wat de lasten betreft, wat is het verschil tussen schatting en forfait?
- FORFAIT:
Een forfait is een vast bedrag dat reeds bij de boeking van het verblijf gekend is. Het bedrag wordt berekend op basis van het aantal nachten.
- RAMING VAN DE LASTEN:
Op basis van het verbruik van vakantiegangers die tijdens een gelijkaardige periode in dit huis hebben verbleven, wordt u bij wijze van voorbeeld en zonder contractueel bindend te zijn, een schatting van de lasten gegeven. Het gefactureerde bedrag op het einde van uw verblijf hangt af van uw werkelijke verbruik.
Om dit verbruik binnen de perken en ecologisch verantwoord te houden, geven we u enkele tips.
- Sluit de ramen en de deuren
- Gebruik de thermostaat
- Dek het zwembad af met een zeil (tenzij u erin zit natuurlijk ☺)
- Doe de lichten uit wanneer u een ruimte verlaat
- Schakel energievretende toestellen (sauna, oven, jacuzzi) na gebruik onmiddellijk uit.
- FORFAIT:
-
Hoe de eigenaar op de hoogte brengen van mijn aankomst?
Tenzij anders vermeld op het verblijfsticket, is het aankomstuur over het algemeen voorzien tussen 16 uur en 18 uur. Gelieve daags tevoren toch nog contact op te nemen met de eigenaar om hem uw precieze aankomstuur mee te delen, zelfs al zal dat binnen de normale tijdspanne zijn. Omwille van de schoonmaak van het verblijf kan de sleutel niet vroeger dan het vastgestelde uur overhandigd worden. Iedere laattijdige aankomst moet op voorhand meegedeeld worden en vereist de toestemming van de eigenaar.
We vestigen er ook de aandacht op dat sommige eigenaars geen andere talen spreken. Deze informatie vindt u bij de gegevens van de eigenaar die vermeld staan op de verblijfsdocumenten.
-
Hoe laat moet ik het vakantiehuis verlaten?
Tenzij anders aangegeven moet het vertrekuur dat vermeld wordt in de verblijfsdocumenten onverbiddelijk gerespecteerd worden. Ter plekke moet het vertrekuur bevestigd worden aan de eigenaar met het oog op het teruggeven van de sleutels.
-
Kan ik in het vakantiehuis een huisdier meenemen?
Het pictogram van een hond in de beschrijving van het vakantiehuis geeft aan dat 1 of meerdere huisdieren toegelaten zijn. Gelieve zeker hun aanwezigheid te vermelden tijdens de boeking. Tijdens de boekingsaanvraag kunnen sommige eigenaars zich echter het recht voorbehouden om dieren die niet voldoen aan de aanvaardingscriteria vermeld in de beschrijving, te weigeren.
Indien u uw huisdier meeneemt, zorg er dan voor dat het niet in de slaapkamers, badkamers en wellnessruimtes komt en dat het niet in de zetels kruipt.
Zelfs al is het terrein afgesloten, toch blijft u verantwoordelijk voor het toezicht op uw dier. Net zoals het uw verantwoordelijkheid is te waken over de netheid (uitwerpselen oprapen) en geluidsoverlast te vermijden. Bovendien dient u uw dier aan de leiband te houden in gemeenschappelijke ruimtes met andere huizen.
Om schade tijdens uw afwezigheid te vermijden, vragen we u een kooi mee te nemen. Vergeet het dierenpaspoort van uw dier niet mee te brengen.
-
Wat moet u weten over vakantiehuizen met een buitenzwembad?
Buitenzwembaden die soms onverwarmd zijn, zijn slechts gedurende een beperkte periode van het jaar bruikbaar. Deze informatie staat in de beschrijving van het vakantiehuis op de website van Ardennes-Etape.
Sommige zwembaden kunnen gedeeld worden met de eigenaar en/ of andere vakantiehuizen. Deze informatie wordt altijd vermeld in de beschrijving van het vakantiehuis.
We herinneren u eraan dat het absoluut verboden is om zeep en/ of shampoo te gebruiken in de buitenzwembaden. Het is eveneens niet toegestaan er te eten of te drinken.
Ziehier de algemene regels voor het zwembadgebruik.
-
Wat moet u weten over de huizen met een binnenzwembad?
Indien uw huis over een, soms onverwarmd, binnenzwembad beschikt, gelieve dan heel aandachtig de richtlijnen te lezen die ter plekke door de eigenaar werden gegeven teneinde uw verblijf in volkomen veiligheid en met respect voor het milieu door te brengen.
Sommige zwembaden kunnen gedeeld worden met de eigenaar en/ of andere vakantiehuizen. Deze informatie wordt altijd vermeld in de beschrijving van het vakantiehuis.
Laat het luchtontvochtigingsapparaat ingeschakeld om schimmel te vermijden! We herinneren u eraan dat het absoluut verboden is om zeep en/ of shampoo te gebruiken in de binnenzwembaden. Het is eveneens niet toegestaan er te eten of te drinken. Ziehier de algemene regels voor het zwembadgebruik.
-
Hoe de sauna gebruiken?
We vragen u met aandrang de richtlijnen te lezen die ter plekke door de eigenaar werden gegeven om de sauna in alle veiligheid te gebruiken en om schade te vermijden.
Ziehier de algemene regels voor het saunagebruik.
-
Hoe een jacuzzi gebruiken?
Niet alleen moet u de instructies die ter plekke door de eigenaar gegeven werden in acht nemen, u moet ook een douche nemen vóór ieder gebruik van de jacuzzi of het bubbelbad.
We herinneren u eraan dat het absoluut verboden is om zeep en/ of shampoo te gebruiken in de jacuzzi’s of de bubbelbaden. Het is eveneens niet toegestaan er te eten of te drinken.
Ziehier de algemene regels voor het jacuzzigebruik.
-
Dit moet u weten als u naar de Ardennen komt...
Kalfjes, koeien, varkens, vliegen, spinnen of muizen… U zult meer dan waarschijnlijk het geluk hebben hun pad te kruisen wanneer u in de Ardennen verblijft. Ook geluiden en geurtjes zijn vanzelfsprekend onvermijdelijk, maar maken deel uit van de charme van ons mooie platteland en deze dieren zijn voor de allerkleinsten tot de allergrootsten een bron van vreugde.
Ardennes-Etape kan niet op de hoogte zijn van alle werven of luidruchtige evenementen die in onze prachtige streek plaatsvinden. Het leven moet natuurlijk gewoon zijn gang kunnen gaan. Geniet eerder van het contact en de deelname aan het lokale leven en laat u onderdompelen in deze gastvrije sfeer.
Kortom met een beetje gezond verstand zult u ten volle van de Ardennen kunnen genieten!
-
Kan ik roken in het vakantiehuis?
Met het oog op ieders welzijn en respect, is het vanzelfsprekend ten strengste verboden te roken in al onze vakantiehuizen.
-
Welk voordeel biedt het nemen van een huurschadeverzekering?
Deze verzekering dekt u in tegen schade die niet moedwillig aan uw vakantiehuis werd berokkend. In de wetenschap dat met kinderen en dieren een ongeval snel is gebeurd, raden wij u ten zeerste aan een huurschadeverzekering te nemen.