Onlangs kon u kennismaken met onze klantendienst en onze technische afdeling. Vandaag stellen we een nieuw team van experten aan u voor!

1200 eigenaars en meer dan 1700 vakantiehuizen, het is dan ook een heel team dat voor u klaarstaat: het eigenaarsdepartement.  Na het lezen van dit artikel zult u een gezicht kunnen plakken op de voornamen en weten wie waarvoor verantwoordelijk is.

Onze externe commerciële adviseurs: de avonturiers

Anne, Jannetien, Alexis, Gérald… het hele jaar door zijn ze onderweg en zoeken ze nieuwe vakantiehuizen om onze vakantiegangers aan te bieden. Soms zijn de gîtes nog in voorontwerp, staan ze nog in de steigers of moeten ze nog bemeubeld worden. Soms zijn ze helemaal af. Feit is dat ze er niet genoeg van krijgen om nieuwe panden te ontdekken en steeds hun beste advies te geven.

Om het met een uitdrukking te zeggen: niemand wil een kat in de zak kopen. Elke vakantiewoning die in onze catalogus staat, werd een of meerdere malen bezocht. We zijn er namelijk van overtuigd dat ontmoetingen de basis zijn voor een goede samenwerking! Dit bezoek stelt onze adviseurs in staat om een huurprijs voor te stellen die afgestemd is op de andere panden die reeds op de markt zijn. Het gebeurt dat Anne, Jannetien, Alexis of Gérald beslissen om een bepaald pand niet te aanvaarden om de eenvoudige reden dat het niet het type vakantiehuis is waarnaar de klanten van Ardennes-Etape zoeken. Het gaat hier overigens over meer dan alleen maar feeling. Deze vier musketiers weten heel goed wat de vakantiegangers willen.

Vervolgens is Marie-Pascaline aan zet: zij geeft de nieuwe contracten in het informaticasysteem in en zet de vakantiehuizen online. Zij leeft op het ritme van de commerciële adviseurs en dat is intensief.

Anekdote

“Vroeger, toen ik nog jong en knap was, maar vooral toen ik nog met een beletterde wagen rondreed, werd ik regelmatig door eigenaars opgebeld toen ze zagen dat ik in de buurt was. Soms leidde dat tot redelijk gênante situaties, zoals die keer toen ik bij Ikea twee keer werd opgeroepen door de micro … Mijnheer en mevrouw X, eigenaars van een vakantiehuis, werden het maar niet eens over de nieuwe zetel voor hun vakantiehuis. Ze stonden erop dat ik de knoop voor hen zou doorhakken. Ze hebben dus het voorrecht gehad mij in casual outfit te zien opduiken samen met mijn vrouw en kinderen om hen te helpen om een nieuwe zetel te kiezen…” – Alexis

“Een eigenaar had voor mij een mooie “verrassing” in petto. Hij had aan een vriend gevraagd met een goederenlift te komen zodat ik een luchtfoto van zijn vakantiehuis zou kunnen nemen. De twee deugnieten lachten beneden hun tanden bloot terwijl ik vanop enkele meters hoogte een foto probeerde te nemen.” – Jannetien

Onze interne commerciële adviseurs, de deskundigen in de schaduw

Donatienne en Tijs staan steeds klaar voor de eigenaars. Zij zijn verantwoordelijk voor de opvolging van het partnerschap met de eigenaars van Ardennes-Etape. Ze ontvangen wekelijks een honderdtal mails. Hun taken zijn veelvoudig: ze beheren de contracten, herzien de prijsaanbiedingen, updaten de fiches van de vakantiehuizen en de eigenaars, maar staan u ook bij met raad over het rendement van uw vakantiehuis en de zichtbaarheid. U mag ze zeker niet verwarren met onze klantendienst die ten dienste staat van de vakantiegangers. De klantendienst zal vragen van eigenaars enkel beantwoorden als ze betrekking hebben op een boeking. Alle andere vragen worden door de interne commerciële adviseurs behandeld.

Ook Patricia maakt deel uit van dit team. In tegenstelling tot Donatienne en Tijs gaat zij de baan op. Zij adviseert onze eigenaars op het vlak van nieuwe inrichtingen of wanneer er commerciële twijfels zijn, zoals een daling van het aantal boekingen.

Anekdote

“Ik werd eens gecontacteerd door een eigenaar om de fiche van zijn vakantiehuis bij te werken. Hij had een wijnkelder ingericht, een leuke plek om te degusteren in zijn vakantiehuis. Hij had mij een foto van de ruimte toegestuurd en gevraagd om die aan zijn fotodossier toe te voegen. Op de foto zag ik een heleboel wijnflessen. Ik vroeg mij af of die voor de vakantiegangers gratis waren of ze ervoor moesten betalen. Ik heb die vraag dan ook aan de eigenaar voorgelegd, die het een nogal vreemde vraag vond, denk ik. Hij heeft me uitgelegd dat de vakantiegangers hun eigen wijn moesten meebrengen en hij een soort wijnkelder in koelkastformaat had voorzien. Ik repliceerde dat de flessen aan de muur nogal misleidend waren en iets anders konden suggereren. Toen barstte hij in lachen uit en antwoordde mij: “Maar mijnheer Tijs, u moet dringend bij de oogarts gaan. Wat u daar ziet, zijn geen wijnflessen, het is behangpapier!” Toen wist ik echt niet waar kruipen van schaamte!”. – Tijs

Onze fotografen, de experts van de mise-en-scène

Mélanie en Fabian zijn onze twee professionele fotografen. Vaak horen wij u zeggen “dat zij uw vakantiehuizen sublimeren”. Het zijn twee creatieve personen die graag in beweging zijn, nieuwe vakantiehuizen en nieuwe sferen ontdekken. Niets ontgaat hen. Ze hebben trouwens de neiging om te perfectionistisch te zijn: ze houden niet van gekreukte kussens, gordijnkoorden laten ze verdwijnen en ze zijn echte experten geworden in het aansteken van een haardvuur, gewoon omdat vuur op een foto altijd zo beeldig staat.

Het volledige plaatje moet perfect zijn! Na elke fotosessie worden de foto’s bewerkt. Zo worden de kleuren bijvoorbeeld verlevendigd. Pas op, van bedrog is geen sprake! Wat de klanten op de website zien, moet op alle vlakken overeenkomen met wat ze zien als ze het huis binnengaan.

Anekdote

“Het Marketing Departement had mij fotoreportages over de natuur gevraagd. Dat is iets totaal anders dan vakantiehuizen fotograferen, maar ik doe het wel super graag. Ik ben dus naar een bos in de buurt van Malmedy getrokken waar ik compleet verloren ben gelopen. Ik heb gestapt, gestapt, gestapt… De avond was al gevallen. Uiteindelijk heb ik een collega die in de buurt woont opgebeld, in de hoop dat ze mij zo goed mogelijk zou kunnen lokaliseren. Uiteindelijk ben ik op de parking van het Kasteel van Reinhardstein uitgekomen. Ik had meer dan 10 km door de bossen gedwaald en was compleet uitgeteld.” – Fabian

De kwaliteitsdienst, de facilitatoren

Ardennes-Etape heeft in 2018 amper 2,6% aan klachten geregistreerd. Concreet wil dat zeggen dat minder dan 3 op 100 overnachtingen een klacht hebben gegenereerd. En dat aantal blijft maar zakken!

Het is de taak van Catherine en Raphaël om de beste oplossing te zoeken wanneer er door een vakantieganger of een eigenaar een klacht wordt ingediend. Daarbij stellen ze dan een minnelijke terugbetaling voor. Ze hebben toga noch hamer, het zijn geen rechters, maar wel facilitatoren. Ook de tevredenheidsenquêtes maken deel uit van hun takenpakket. Zij valideren ze voor ze op de website van Ardennes-Etape worden gepubliceerd. Indien nodig zorgen ze voor een antwoord op de opmerkingen.

Evie daarentegen is verantwoordelijk voor de opvolgingsbezoeken. Wanneer een vakantiehuis een aanzienlijk aantal klachten heeft genoteerd of wanneer het waarderingscijfer aan het dalen is, gaat zij ter plekke een kijkje nemen. Na ieder bezoek maakt ze een verslag op en geeft ze aanbevelingen ter verbetering. Het is de bedoeling dat die bezoeken voor de eigenaars zo verrijkend mogelijk zijn en dat hun waarderingscijfer weer de hoogte ingaat en de klachten afnemen. Dat alles om de boekingen te boosten!

Anekdote

“Ik herinner me het verblijf van een Nederlandse familie in een vakantiehuis met een binnenzwembad. Het water werd met chloor en kopersulfaten behandeld. De vakantiegangers hadden ons een familiefoto toegestuurd naar aanleiding van de gevolgen van een doseringsprobleem: de haardossen op de hoofdjes waren niet meer blond, maar groen”  – Raphaël

Manager van het partnerschap met de eigenaars, de boss

Sarah staat aan het roer van het eigenaarsdepartement. Daarvóór was ze een intern commercieel adviseur. Ze weet dus perfect wat de noden van de eigenaars en de verschillende teams zijn. Ze geeft nu al 1 jaar een visie aan haar medewerkers en zorgt ervoor dat de verschillende teams goed met elkaar communiceren. Zij is tevens diegene die de verantwoordelijkheid draagt voor de nieuwe projecten en diensten die voor u ontwikkeld worden.

Anekdote

“Onze vroegere CEO, mijnheer Offermans, had een nogal speels karakter. Op een dag dacht hij dat ik een collega aan de lijn had. Hij nam de koedoos vanop mijn bureau en liet ze vlak naast de hoorn loeien … Toen pas besefte hij dat ik met een eigenaar over prijzen aan het onderhandelen was! Ik wist me geen raad en hij had de slappe lach!” – Sarah

Meer weten over onze experten bij Ardennes-Etape? Ontdek het volledige team in dit artikel.

Ontvang onze tips per e-mail door u in te schrijven op onze nieuwsbrief. 

Als geschenk:

Onze SOS gids om uw Franstalige vakantiegangers te ontvangen (een audio versie is ook beschikbaar)